preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Raspored zvona

 

 

Foto-album škole

PRODUŽENI BORAVAK

POTREBE SUVREMENE OBITELJI


   Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje nakon redovne nastave odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu.

   Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana. Produženi dnevni rad nakon redovite prijepodnevne nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama. Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, korisnu svojoj obitelji i zajednici.



PRODUŽENI BORAVAK


   Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku kao i u nastavi zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih.

   Radi se prilagodba nastavnih metoda s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.

   Djeca su oko 10 sati dnevno u školi, otprilike isto toliko dnevno spavaju. Moramo napomenuti koliku važnost i životnost predstavlja rad u PB-u, kad su učenici sa svojim obiteljima svega 4-5 sati dnevno.


   Rad u produženom boravku mnogo je drugačiji od klasične nastave, ali i cjelovitiji i bogatiji. Ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. Učiteljica u PB-u određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja. Cilj je naučiti djecu kako učiti, istraživati, proučavati, podučavati, pomagati. Rad u boravku snažno utječe na emocije učenika, sigurnost u sebe, samopoštovanje, povjerenje u prijatelje, suradnju, pomaganje, odgovornost, znatiželju, samovrjednovanje, zdrav moral, osjećaj uspješnosti, snalažljivost, okretnost, pravo na pogrešku i prihvaćanje pogrešaka kod sebe i drugih.

   U produženom boravku povezuju se igra, učenje i rad.

   Učiteljice su u produženom boravku najprije odgojitelji, ali i mentori učenicima Oni ih potiču, pomažu, ohrabruju, tješe, rješavaju probleme.

   Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti u dnevnom rasporedu.

   Kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka roditelj saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja nastavni sadržaj prilikom uvježbavanja, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom radu, kako reagira na umor, kakvo je u blagovaonici, koliko sudjeluje u održavanju urednosti učionice.... Sve su to vrlo važne stvari u razvoju jednog djeteta. Roditelji i učitelji PB-a moraju surađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka.


   Frustracija i stres koji se javljaju i u PB-u, sastavni su dio života. Djecu se mora na to pripremiti. Djeca su u PB-u drugačija nego ujutro. Puno su umornija, samim time nemirnija, dekoncentriranija. Potrebno je izmjenjivati periode odmora rada i igre.



ORGANIZACIJA RADA PRODUŽENOG BORAVKA U

NAŠOJ ŠKOLI


    U našoj je školi  produženi boravak organiziran za učenike 1., 2. i 3. razreda. U trećim razredima obično stvorimo jednu heterogenu skupinu. Dnevno trajanje produženog boravka je od 7,00 do 17,00 sati (nakon redovne nastave koja se održava u prijepodnevnim satima). U razrednom odjelu rade dva učitelja, jedan prije podne u redovitoj nastavi, drugi poslije podne u produženom boravku. Oba učitelja zajednički programiraju nastavne sadržaje, dogovaraju se o zajedničkim i odvojenim aktivnostima.


Raspored aktivnosti u produženom boravku

   U 12,00 sati učenici s učiteljem odlaze na ručak u školsku blagovaonicu. Nakon ručka predviđen  je kratki odmor te do 14,00 sati slobodno ustrojeno vrijeme. Vrijeme za igru, odmor i rekreaciju po slobodnom izboru učenika ili različite, programirane sportsko-rekreativne aktivnosti, različiti tipovi radionica – likovne, glazbene, komunikacijske i druge, mala projektna istraživanja, dramatizacije i niz drugih organiziranih aktivnosti kreira učitelj uz pomoć učenika. Nakon slobodno ustrojenog vremena od 14,00 do 16,00 predviđeno je vrijeme za pisanje domaćih uradaka, ponavljanje i uvježbavanje nastavnoga sadržaja obrađenog na nastavi. Odlazak na užinu je u 14,30 sati. Preostalo vrijeme učitelj s učenicima provodi različite slobodne aktivnosti.

   Izmjenama igre, učenja, odmora, vježbanja i razgibavanja, šetnje, pjevanja, ponavljanja, crtanja, razgovora želimo stvoriti osjećaj ugode i zadovoljstva kod svih učenika u odgojno-obrazovnom procesu, odnosno sretno dijete koje će voljeti školu.

 

PLAĆANJE PROGRAMA PRODUŽENOG BORAVKA I

PREHRANE


   Roditelji financijski sudjeluju u cijeni prehrane i programu produženoga boravka sukladno svom materijalnom i socijalnom statusu.
  
   Gradska skupština Grada Zagreba je u prosincu donijela Program javnih potreba u osnovnom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2012.god (Službeni glasnik Grada Zagreba 19/11)  koji se  primjenjuje od 1. siječnja 2012.

   Više informacija o produženom boravku potražite na stranicama:
http://www1.zagreb.hr/slglasnik.nsf
http://www.zagreb.hr/default.aspx?id=30304.

 

PREHRANA

Primjer jelovnika možete pogledati u priloženom dokumentu.

Edukativni pristup djeci

   Poznato je da djeca ne žele jesti hranu koju ne vole. Međutim, sklonost pojedinoj hrani se uči, a proces učenja se sastoji od opetovanog nuđenja.

   Djetetu je potrebno njemu mrsku hranu ponuditi najmanje 8-10 puta. Novu hranu treba ponuditi na početku obroka kad je dijete gladno, a dobar je razmak između dvije nove namirnice tjedan dana. Kako bi se izazvalo interes u djece za manje privlačnu hranu, pokazalo se dobrim dijete uključiti u pripremu jela.

  
   Dijete će rado pomoći u kuhinji i možete mu dati manje zahtjevne poslove usklađene uzrastu, npr. dijete može rukom usitniti listove salate ili ubacivati komadiće voća u jogurt. Korisno je istovremeno pričati zašto je voće i povrće dobro za zdravlje, zašto je meso peradi treba jesti češće nego crveno meso itd.

  

  


Uloga roditelja

   Najbolji je savjet za roditelje kako oni trebaju osigurati raznoliku prehranu visoke nutritivne vrijednosti, a djetetu treba prepustiti konačnu odluku o vrsti i količine hrane.
          
   Djeca, čiji roditelji imaju pravilnu prehranu, i sama se hrane pravilno i vjerojatno će i kao odrasle osobe zadržati dobre navike. Slično je i s navikama tjelesne aktivnosti. Prije svega, roditelji trebaju osigurati zajedničke obroke. Hrana se ne smije koristiti u svrhu nagrade ili kazne. Svaka je hrana dopuštena, samo je važno koliko često i u kojoj količini. Isto tako, nije nužno da dijete pojede baš sve što mu se stavi na tanjur.
         
   Djeca vole rutinu i poželjno im je obroke svakog dana davati u isto vrijeme. Djecu je potrebno naučiti da jedu kad su gladna.

 




preskoči na navigaciju