preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Raspored zvona

 

 

Foto-album škole

VRATA ŠKOLE OTVORENA PREMA SVIJETU

Škola Trnsko - škola izlazećeg sunca

Predstavnici naše škole boravili su u petodnevnom posjetu u japanskim školama grada Tsuruoke u prefekturi Yamagata.

 

 

            Suradnja s profesoricom Hideko Noda, gošćom naše škole se nastavlja. Ovoga puta ravnatelj Josip Petrović, profesorica Nikolina Reder i učiteljica Sanja Dam nakon poziva gradonačelnika Tsuruoke gospodina Osame Minakawe   boravili su u Japanu od  20.1. do 25.1. 2020.

Tijekom boravka u gradu Tsuruoki naši učitelji obišli su vrtić i dvije osnovne škole. Posjetili su centar za pripremu školskih obroka. Družili su se s gradskim predstavnicima zaduženim za obrazovanje u Tsuruoki. Bili su na službenom prijemu kod gradonačelnika. O njihovom posjetu izvještavali su mediji tog grada.  Domaćinima su predstavili školu Trnsko, grad Zagreb i Republiku Hrvatsku. Donijeli su im suvenire našeg grada koje je za taj posjet donirala Školska knjiga te Turistička zajednica grada Zagreba. Mnogi od njihovih sugovornika nisu znali gdje se nalazi naša zemlja, a nakon posjeta pokazali su interes za dolaskom i upoznavanjem ljepota naše domovine.

Boravak u Japanu omogućio je uvid u zanimljivosti odgojno-obrazovnog sustava japanskih škola, našim učiteljima je donio nove ideje za primjenu u nastavi, a sigurno će i našim učenicima donijeti neke nove poticaje za vlastito napredovanje.

Eu tim

 

Težnja djelatnika naše škole je školovati učenike za budućnost. U skladu s tim osmislili smo razvojni plan škole koji uključuje jačanje učiteljskih kompetencija kako bi učenike motivirali za učenje te im od najranije dobi razvijali digitalnu pismenost. Program kojeg smo osmislili nazvali smo "I can thrive" što u prijevodu znači Ja mogu napredovati.

Projekt se realizira u sklopu Erasmus+ programa  kojeg provodi Agencija za mobilnost i programe EU.

Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje. Usmjeren je na modernizaciju obrazovanja, poboljšanje vještina, osposobljavanja i zapošljavanja mladih ljudi.

Tijekom provođenja našeg projekta sedam učiteljica i ravnatelj posjetit će različite europske zemlje te će kroz stručne edukacije steći nova znanja i vještine s kojima će upoznati sve učitelje u školi.

Back to the Future školski Erasmus+ projekt

Back to the Future naziv je novog Erasmus+ KA1 projekta odobrenog  i financiranog od strane Agencije za mobilnost i programe EU koji će se provoditi u našoj školi od 2019. do 2021. godine.

            Potaknuti  uspješnim završetkom projekta I can thrive  Erasmus+  projekta u kojem sustavno učenicima, učiteljima naše i drugih škola prenosimo usvojena znanja, odlučili smo učiniti korak dalje i osmisliti način na koji ćemo „vratiti našu školu u budućnost“  i još bolje modernizirati odgojno-obrazovni proces.  Tako je nastao novi  projekt nazvan Back to the Future.

On teži razvijanju modernizaciji škole, internacionalizaciji, digitalizaciji, jačanju intrizične motivacije i razvijanju jezičnih kompetencija kod učenika i učitelja.

            Školski EU tim čine ravnatelj i sedam učitelja. O njihovom stručnom osposobljavanju u Europi uskoro stižu novi članci u ovoj rubrici.

A classroom with a door to the world

Tijekom ožujka 2020. sudjelovala sam na dvotjednom tečaju pod nazivom Classroom with a Door to the World. Tečaj se održavao u Guadeloupeu, prekrasnom francuskom otoku na Karipskom moru.

Često prisustvujem stručnim usavršavanjima u Hrvatskoj i izvan nje i niti jedno se ne može usporediti s iskustvom koje sam stekla na tečaju u Guadaloupu.

Tema tečaja bila je kako internacionalizirati i modernizirati školski kurikulum. Uz teorijska predavanja o važnim europskim publikacijama na tu temu imali smo i praktični dio nastave. Naučili smo kako jačati jezične kompetencije učitelja i učenika, kako glazba utječe na upoznavanje kulture i naroda te kako povijesne sličnosti i razlike između naroda čine poveznicu u postajanju građaninom Svijeta.

Tako sam učila francuski jezik , upoznala tradicionalnu kreolsku glazbu i svirala na tradicionalnim afričkim bubnjevima. Najdojmljiviji mi je bio posjet povijesnom muzeju posvećenom robovlasničkom sistemu koji je dugo vladao na tom otoku s pretežno crnačkim stanovništvom.

Na tečaju sam razmjenjivala iskustva s kolegicama iz Poljske, Italije, Litve, Španjolske i Slovenije.

Polaznike sam podučavala hrvatskom jeziku i kulturi, prezentirala sam im neke tradicionalne običaje našeg naroda  te predstavila posebnosti podučavanja u našoj školi.

Naučene vještine planiram primijeniti u vođenju postojećih školskih EU projekta te u organizaciji novih suradnji sa školama diljem Europe.

 

učiteljica Sanja Dam

  

   

  

Barcelona, Španjolska

Oduševljena Španjolskom vraćam se u svoju školu s puno novih ideja. U sklopu Erasmus +a i projekta Back to the Future bila sam u Barceloni na edukaciji STEAM education - for a reality oriented and fun learning environment koja je trajala od 18.11. do 23.11.2019.

Na edukaciji sam bila s učiteljima iz Finske, Njemačke, Portugala, Poljske, Grčke, a učitelj nam je bio iz Italije. Na šestodnevnoj edukaciji svaki dan je nosio novi alat. Naučili smo raditi u alatu Coggle koji služi za izradu umnih mapa, zatim Canva koja služi za izradu letaka, promidžbenih listića…. učili smo i alat Trello koji je izvrstan alat za izradu planera,  Wix kojim možete na jednostavan način izraditi blog.

Uz nastavu u učionici gdje smo se bavili STEM područjem imali smo terensku nastavu koja je bila posjet muzejima. Posjetili smo Picassov muzej i DES-HUB muzej. Cilj posjeta muzejima je dobiti ideju i osvijestiti kako povezati STEM i Art i dobiti STEAM. Zapravo kad malo bolje promislimo umjetnost je svud oko nas i isprepletena je uz sve samo je treba znati vidjeti.

Anamarija Petrušić, prof. matematike

  

 

Jaen, Španjolska

Boravila sam od 12. do 18. veljače 2017. u Jaenu, Španjolska. Sudjelovala sam na Erasmus+ K1 tečaju pod nazivom English and Methodology. Tečaj se odvijao u  organizaciji  English Matters.

Jaen je grad prirode, umjetnosti i povijesti. Smješten je u Andaluziji, 80 km od Granade. Osim smještaja i izgleda posebnim ga čine srdačni,strpljivi i veseli ljudi.

Moju  skupinu pohađalo je 11 sudionika. Na cijelom seminaru bilo je 50 sudionika, učitelja Europske unije iz 10 zemalja. Kao jedina učiteljica Iz Republike Hrvatske trudila sam se dostojno i s ponosom predstavljati svoju zemlju, grad i školu.

Na tečaju smo usavršavali znanje  engleskog  jezika i različite metode rada kojima ćemo osuvremeniti nastavu.Predavači su bili profesori Univerziteta de  Jaen i Univerziteta de Granada. Radili smo i na uporabi engleskog jezika u ICT tehnologiji, kako bi naši učenici dobili što kvalitetniji pristup znanjima i vještinama.

U dodatnom radu upoznali smo povijest i španjolsku kulturu u pokrajini Andaluzija. Vidjeli smo u praksi rad u osnovnoj, srednjoj školi te na Univerzitetima u Jaenu i Granadi.

S ponosom ću spomenuti da smo  imali natjecanje u poznavanju povijesti i povijesti umjetnosti te da sam između 50 natjecatelja osvojila 1. mjesto.

Na kraju tečaja polagali smo ispit. Izrađivali smo prezentacije o stečenom znanju engleskog jezika i prezentirali ogledni sat nastave metodama koje smo usavršili.

Boravak u Španjolskoj je nezaboravno iskustvo. Upoznala sam kolege iz Europske unije, naučila nove metode i vještine i  prezentirala sam obrazovni sustav Hrvatske i rad u OŠ Trnsko.

Hola!

Suzana Donatov, učiteljica razredne nastave

 

    

   

When I die, Dublin will be written in my heart

Dublin, Ireland

9.- 21. srpnja 2017. godine

When I die Dublin will be written in my heart.
James Joyce

Zelena Irska.  Zemlja srčanih i zanimljivih ljudi. Otok prelijepog krajolika, nezaboravne glazbe i temperamentnog plesa. Mnoštvo neobičnih sličnosti s našom domovinom kroz povijest i kulturu. Slobodu štuju kao i mi, svjesni cijene koju su za nju platili.

Ovaj dvotjedni boravak u Dublinu bio je uistinu nezaboravno, nadahnuto iskustvo. Mješavina novih digitalnih alata koje sam upoznala i uvid u način života i rada te narodne običaje  Iraca obogatili su me zauvijek. Nadam se da ću dašak toga prenijeti svojim sustručnjacima učiteljima, a naročito ću se truditi prenijeti to djeci s kojom radim.

Edukaciju, koju sam pohađala, isplanirali su i odradili za nas članovi vrlo organizirane internacionalne ekipe English Matters. Područja koja su ponudili bila su raznolika. Ja sam sudjelovala u grupi ICT for teachers koja se bavila novim tehnologijama.

 Edukaciju je pohađalo 174 učitelja iz 17 zemalja Europe.  Bila sam jedina učiteljica na usavršavanju koja je došla iz Hrvatske.

Nastava je bila vrlo zahtjevna. Radilo se svaki dan od 9 do 15 sati poslije podne u malim skupinama na ICT osposobljavanju. Nakon toga, odrađivali smo terensku nastavu do 18 sati u sklopu koje smo upoznavali Dublin. Slobodnu nedjelju koristili smo za međusobna upoznavanja i izlete. Uvijek će mi ostati u sjećanju nezaboravna, snena dolina glečera Glendalough, te posjet malenom, mondenom mjestu Kilkenny.

U profesionalnom smislu, tijekom svog boravka u Irskoj, upoznala sam real-time alat za online suradnju, neobične jednostavnosti i pristupačnosti, Twiddla.

Zanimljiv program u kojemu sam radila bio je i Padlet, online alat namijenjen suradnji. Alat se koristi kao “prazan papir”, tj. online zid na koji možete dodavati svoje ideje, recenzije, obavijesti, informacije, učitavati slike i dokumente, a možete i drugim sudionicima omogućiti sve navedeno.

Nadalje, radili smo i u ThingLink i Bubbl digitalnim alatima koji se koriste za dodavanje multimedijskih i interaktivnih sadržaja na slike ili video sadržaje.

Na predavanjima smo se dotaknuli i web alata koji služi izradi mentalnih mapa, MindMeister.

Spominjli smo i brojne tražilice, od kojih je jedna izuzetno korisna i sigurna za djecu a zove se KidRex.

Naučili smo kako možemo pisati na jednu, zajedničku, interaktivnu ploču preko interneta upoznavajući program Gropboard. Izrađivali smo video alate u programu Animoto. Dobili smo prve spoznaje u izrađivanju i dizajniranju grafike radeći u Adobe Spark aplikaciji.

Najdragocjenije znanje koje smo dobili jest rad u programima Audacity koji služi za snimanje, obradu i objavljivanje zvučnih zapisa te  PowToon, online aplikacija za izradu animiranih videozapisa i prezentacija.

Nakon svega polagali smo ispit i prikazali rezultate rada izradom prezentacije koristeći neku od jednostavnijih aplikacija. Ja sam se odlučila za temu Irska, Hrvatska- dvije zemlje, jedno srce, a alat koji sam odabrala bio je PhotoStory.

I što reći na kraju? Bilo je lijepo, nadahnuto i korisno. I ukusno. Irci se nakon rada vole dobro zabaviti. Uz jelo i piće. A zdravice u Iraca nikad dosta. Rekli bi oni prije svake veselice:

"Neka imaš svu radost i sreću što ti dobar život može dati 
i na kraju svake tvoje duge lonac pun blaga da pozlati" 

"Neka zvonki naš irski smijeh nasmije nam svaku damu 
i neka magla irske čarolije razbije svaki mrak i tamu!" 

"Nazdravimo za dug i sretan život, za smrt, da bude brza i laka, 
za družicu poštenu i lijepu, i još jedno hladno pivo nabrzaka!" 

"Nazdravimo za zemlju djeteline, 
za svakog momka i djevojku nisku, 
za svakoga tko drag i voljen nam je, 
blagoslovi, Bože, domovinu Irsku!"

Uzdravlje! Sláinte!

 

Mila Kokotović

 

  

Study visit and training seminar, Helsinki

Helsinki, Suomi (Finska)

22. travnja do 29. travnja

 

Učenici i studenti Finske ponosni su nositelji titule najboljih na svijetu. Izrazito su popularni zbog ugleda stečenog svojim obrazovnim sustavom pa strane delegacije u svojim pohodima žele otkriti tajnu uspješnosti finskih škola i sveučilišta. U jedan takav pohod uputila sam se i ja: otkriti eliksir uspješnosti finskih škola i sveučilišta. 

Strukturalni edukacijski posjet školama i trening seminar u Helsinkiju odveo me u tri osnovne škole u gradu Espoo, u blizini Helsinkija. Predavanja ravnatelja, razgovori sa učiteljima te druženje sa učenicima pružili su mi samo komadić onoga što finski obrazovni sustav može ponuditi. Zgrade su moderne, dobro opremljene i dizajnirane u skladu s prirodom. Djeca rade u laboratorijima, radionicama, pletu, šivaju, igraju se na kiši… Uživaju u djetinjstvu i slobodi.

Upoznala sam Finsku kao zemlju srdačnih ljudi, odlične hrane i promjenjivih vremenskih prilika. Vratila sam se u studentske predavaonice i prisjetila se zašto sam odabrala upravo ovo zanimanje kojim se bavim.

Kao jedina Hrvatica predstavljala sam našu zemlju i školu iz koje dolazim. Ponosna sam što učiteljima iz drugih europskih zemalja Hrvatska i Zagreb nisu nepoznanica i što planiraju ponovne posjete.

 

Ivana Matošević, mag. prim. educ.

  

Training Course "ICT in Education"

Mjesto radnje: Savoy Hotel-93, Iroon Polytechniou Ave., Piraeus

Vrijeme radnje: 06.03.2017.-10.03.2017.

Projekt I can thrive (ICT) je plod kvalitetog rada EU tima osnovne škole Trnsko. Tim od 13 učitelja razredne i predmetne nastave na čelu sa mnom ravnateljem i našom disiminatoricom Sanjom Dam napisao je kvalitetan projekt prihvaćen od strane Agencije za mobilnost i projekte europske unije (AMPEU). Cilj projekta je podizanje jezičnih i ICT kompetencija u našoj školi. Iz tog razloga smo zatražili financiranje tečajeva za 7 učitelja i mene ravnatelja u zemlje Europske unije koji nude stručna usavršavanja na temu „ICT u nastavi“.

Moj odlazak na tečaj u Grčku treba doprinijeti unaprjeđenju nastave u školi Trnsko korištenjem e-learning alata, unapređenjem školskog kurikuluma novim oblicima rada temeljenim na modernijem poučavanju.

Tečaj je trajao punih 5 dana i bio je izvrsno polazište za nova promišljanja u unaprjeđenju nastave.

Više o samom tečaju možete pogledati na: http://eujosip.blogspot.hr

Josip Petrović, ravnatelj

 

Project management for cross-cultural exchange project in Europe

Project management for cross-cultural exchange project in Europe

U sklopu KA1 Erasmus+ programa sudjelovala sam na stručnom tečaju na temu vođenja i sklapanja različitih projekata za škole financiranih od strane Europske unije. Tečaj je organizirao Ifel institut iz Hamburga, a održavao se od 4. do 10. ožujka na Tenerifima.

Na tečaju je sudjelovalo 50 učitelja iz 10 različitih zemalja Europe. Ja sam bila jedina predstavnica iz Hrvatske.

Na tečaju sam stekla vrijedna znanja iz područja projektnog menadžmenta koja ću implementirati u vođenje postojećih školskih projekata u sklopu Erasmus+ programa.

Polaznike tečaja sam upoznala s hrvatskim obrazovnim sustavom, ali i ljepotama naše zemlje.  

Na kraju dugih radnih dana imala sam priliku upoznati Tenerife i uživati u ljepotama tog otoka.

 

                Sanja Dam

učiteljica razredne nastave

      

„Video education and production“

Od 16. do 23. listopada 2016. boravila sam u Berlinu i sudjelovala na Erasmus+ K1 tečaju pod nazivom „Video education and production“. Tečaj je organizirala udruga Kulturring in Berlin e.V., a voditelj tečaja je bio g. Armin Hottmann.

Obrađivali smo sljedeće teme:

1) Uvod i stop motion video klipovi

2) Digitalna fotografija

3) Igrani film (fikcija)

4) Dokumentarni film (Memorijalni centar Berlinskog zida)

5) Video i web 2.0 alati

 6) Povijest njemačkog filma (Njemački filmski muzej)

    

Na tečaju je sudjelovalo četrnaestero učitelja iz Bugarske, Italije, Rumunjske, Finske, Španjolske, Letonije i Hrvatske. Sve aktivnosti su bile vrlo praktične naravi (kratak uvod i onda konkretan zadatak) te su se izvodile u parovima i grupama.

Uz sudjelovanje na tečaju boravak u Berlinu sam iskoristila i za vlastito stručno usavršavanje kako njemačkog, tako i engleskog jezika te daljnje proučavanje njemačke kulture, što će zasigurno ostaviti traga i u nastavi Njemačkog jezika.

Naučena znanja i vještine sam po povratku predstavila Učiteljskom vijeću OŠ Trnsko te Županijskim stručnim vijećima za engleski i njemački jezik. Za zainteresirane učitelje održala sam i prvu od dvije radionice vezane uz digitalnu fotografiju i stop motion video klipove. Također planiramo novi plan rada Filmske skupine OŠ Trnsko koji će omogućiti učenicima da i sami nauče snimati i montirati kraće video klipove koristeći različite tehnike i web 2.0 alate. Naučeno će moći primijeniti u nastavi te svoje uratke prikazati na različitim smotrama i natjecanjima.

                                                                       Ines Gašpert Junek,

učiteljica engleskog i njemačkog jezika

Empowerment in ICT Skills

 

  

 

Od  10. do 14. listopada 2016. učiteljica matematike Kristina Krznar bila je u sklopu EU mobilnosti na stručnom usavršavanju u Valletti na Malti. Tema usavršavanja bila je Empowerment in ICT Skills ( Osnaživanje u ICT vještinama).

          Na tečaju su predstavljeni razni tehnološki alati i njihova upotreba u raznim kontekstima poučavanja. Također su razvijene razne metode poučavanja koje sadržavaju tehnološke alate u različitim okruženjima učenja. Polaznica je osposobljena za suradnički rad na raznim projektima koji su pripremljeni tijekom tečaja.

            Neprestanom komunikacijom na engleskom jeziku tijekom cijelog tečaja te upotrebom specifičnog, stručnog rječnika polaznica je unaprijedila jezične vještine.  Također su razvijene vještine kreiranja web stranica i blogova te njihovog uređivanja.  Povećane  razne praktične vještine vezane uz upotrebu različitih dostupnih besplatnih softvera kao alata poučavanja.

         Polaznica je upoznala kulturno i povijesno bogatstvo Malte turističkim obilascima koji su bili organizirani u dva popodneva nakon tečaja za znatiželjne polaznike.

Interactive teaching

„Interactive teaching – Using Educational Games and New Technology in order to enhance learner's motivation“

Od  5. do 11. rujna sudjelovala sam na Erasmus+ K1 stručnom usavršavanju u Oslu u Norveškoj na tečaju „Interactive teaching – Using Educational Games and New Technology in order to enhance learner's motivation“ (Interaktivno učenje – Upotreba edukativnih igara i novih tehnologija s ciljem povećanja motivacije učenika). Cilj tečaja bio je razviti svjesnost o pozitivnim učincima primjene edukativnih igara u nastavi i opskrbiti sudionike praktičnim idejama i igrama koje će moći primijeniti u nastavi svog predmeta s ciljem motivacije učenika za učenje.

Na tečaju je sudjelovalo dvadeset dvoje učitelja iz Grčke, Rumunjske, Slovenije, Italije, Španjolske, Portugala, Francuske, Njemačke, Litve, Latvije i Hrvatske. Svaki je sudionik predstavio zemlju i školu iz koje dolazi. Komunikacija se odvijala na engleskom jeziku.

Tečaj se odvijao kroz predavanja i praktične vježbe. Razvijali  smo kompetencije: Učiti kako učiti;  Komunicirati na engleskom jeziku; Digitalne kompetencije; Socijalne vještine; Kulturološke razlike i prihvaćanje istih.

Važan dio edukacije bio je upoznavanje norveške povijesti, kulture i načina života.

Nakon povratka upoznala sam Učiteljsko vijeće s novim znanjima i vještinama koje sam stekla. Također planiram  sudjelovati na Županijskim stručnim vijećima razredne nastave.

Dorotea Buntak,

učiteljica razredne nastave

      




preskoči na navigaciju